Zase jsem vyměkla

Nevím, jak jste na tom s uzavíráním pojistek vy, ale pro mě je to horor.

Několik týdnů mě naháněl pojišťovák kvůli životní pojistce, prý by potřebovala poladit. Samozřejmě, že to není chlapík, se kterým jsem pojistku před pěti lety předělávala, protože ta stará taky potřebovala poladit. Je to nějaký jeho nástupce.
Ocitla jsem se v naprosto v absurdní situaci, kdy cizímu chlápkovi, kterýho vidím poprvý v životě, říkám citlivý věci o naší rodině, kolik vyděláváme, jakej máme majetek a tak. I když se to snažím hrát do autu, něco ze mě přece jen vytáhne. Prý to po pojišťovně chce ČNB (není to absolutní blbost?!), protože nová pojistka (proč zas nová?!) by měla krýt rizika (úraz, invalidita, smrt) a v případě tragédie nesnížit úroveň rodiny. 
Už v průběhu dvouhodinového (!) strašení mi je jasný, že žádnou novou pojistku neuzavřu. Hlavní důvod není moje (ne)prozíravost či (ne) praktičnost, ale hrůza z nového vyplňování zdravotního dotazníku. Rozhodně nechci nikomu cizímu vykládat, kde mám jakou jizvu a co za orgány mi chybí. 
Navíc se dozvím, že stejně se pojistka nemůže uzavřít hned, pán musí udělat návrh, přijet znovu a jednotlivé položky mi vysvětlit. Dopředu poslat mailem to nejde. 
Je mi jasný, že pán, který mi není extra sympatický, ani mi nepřipadá chytrý, chce pro mě jen dobro. Tak sakra proč ho nechci já?!
Můj požadavek je: upravit původní smlouvu, zmenšit nesmyslně vysoké pojištění úrazu, přidat pojištění na invaliditu tak, abych se plus mínus vešla do původní ceny pojistky (měsíčně kolem 1000 Kč). Pokud jste někdo z vás z oboru, myslíte, že je to možné?
P.S. Nového pojišťováka nehledám, neb ostatní pojistky už mám pořešený jinde.

6 Responses

  1. Dobrý den Lucie, nejsem pojišťovák, jen účetní (i mzdová). Z různých školení vím, že úplně ta nejhorší varianta a absolutně nefér jednání je, pokud pojišťovák navrhne zrušit stávající životní pojistku a uzavřít novou. Je to VŽDY nevýhodné pro klienta a výhodné pro pojišťováka. S takovými se vůbec nebavit.

  2. Dobrý den, pán měl částečně pravdu s tou ČNB, protože my pojišťováci jsme skutečně povinni třeba při uzavírání životní pojistky zjišťovat finanční situaci klienta. dokonce je na to úřední, od ČNB vydaný Záznam z jednání, který musíme vyplňovat. A to i v případě, že se Vaše stávající pojistka jen upravuje. Zdravotní dotazník se musí vyplňovat také, pokud se změna v pojistné smlouvě dělá po více než tři měsíce od uzavření té původní. To jsou prostě zákony a s tím žádný pojišťovák nehne.
    Naopak, v postupu pojišťováka vidím, že to je poctivý chlap, který svoji práci bere vážně a nechce Vás poškodit nezákonným postupem, který by Vás mohl ve finále poškodit. Třeba tím, že v případě pojistné události Vám pojišťovna odmítne vyplatit pojistné.
    Být Vámi, proberu to s ním.
    A nebo, pokud chcete. mohu se Vám na to podívat já, ale postupovat budu hodně podobně. Samozřejmě, že snížit vysoké pojistné na 1000 Kč měsíčně lze poté, co Vám pojišťovák udělá přesnou kalkulaci, jak by ta pojistka vypadala a vysvětlí Vám, co přesně se na té pojistce změnilo a o co jste pojistné snížila.
    Opravdu nevidím na na tom, že někdo poctivě dodržuje předpisy, nic hrozného.
    Ivana Dubnová
    http://www.ivanadubnova.cz

  3. taky jsem chtela upravit pojistku, delala mi to dokonce kamaradka a nakonec to bylo nevyhodne a tak mam pojistky dve, dve zivotni pojisteni, to jedno stare, kdyz mi bylo 30, tam není pojistěni napr závažných onemocnění atd….druhou mám nyní. Měla jsem požadavek jako vy, upravit to tak at je to kolem 1000 to se proste nepodarilo. takze mam dve cc 500 mesicne. vzdy je vyhodnejsi stare zivotko, kdy jste byla mladá, zdravá, bez rizik a závazků, nez kdyz jste (vy ne) stará, nemocná, ztrhaná….

  4. Ano, je to tak, platíte totiž znovu všechny poplatky… Navíc, starou smlouvu jste u zavírala mladší a zdravější :), takže máte méně výluk z plnění…