Víkend

Celý víkend se se Stelou učím IKT (informační a komunikační technologie).
V pátek nezvládla doklasifikaci. Takže zítra další pokus.
Nerozumíme tomu ani jedna, všechno nazpaměť.
Matika a tahle věc = jeden učitel.
Je kolem toho dost velký drama, nejenom u nás.

Hlavně si myslím, že zkoušení pod tlakem, kdy studenti (nejenom studentky) ve škole brečí a zvrací, je vizitkou spíš pedagoga než předmětu.
Měla jsem očekávání, že škola připraví studenty co nejlíp profesně. Protože uplatnit se a uživit uměním je dost velký problém.
Místo toho mám v poslední době pocit, že Stela absolvuje technický lyceum.
Tyhle víkendy bych vygumovala.

8 Responses

  1. Dobrý večer,
    už jsem se chtěla zeptat, jak Stela dopadla. A ono toto. Jsem docela udivená, že i na této škole se tolerují takoví učitelé. V mém okolí děti skládají doklasifikační zkoušky například z tělocviku. Vlatně z tělesné výchovy. To je, co?
    Moje dcera měla problém s matematikou, vlastně ne s matematikou, ale matematikářkou. Ale nakonec jsem byla ráda, že jí vůbec dovolili uzavřít ročník. Musela jsem si ulevit a napsala jsem jim, že je asi divné, když třetina dětí má 4 a 5 ze čtvrtletek, že dceři látku vysvětluje gymnazista o rok starší, že když je paní matikářka zároveň zástupkyně, neustále za ní někdo supluje, že látku má učitel naučit ne odučit. Bylo to k ničemu. Chyba byla na straně dcery. Teď je v na zahraniční škole a může si vybrat nejen obtížnost matematiky, ale i oblast (analýzu nebo aplikaci). Mmch byla na technickém lyceu. No a na základce jedničky a matematické soutěže. Teď naprosto znechucená matematikou.
    Jako rodič bych se nevzdávala. Držím palce Stele, oba.
    Hana

    1. Děkuji. Bojujeme, naštěstí je nás rodičů poměrně hodně. Úplně zbytečný nervy. Ale zajímavých předmětů a učitelů je převaha!

  2. No já si myslím, že středoškolák na jakékoliv škole by měl zvládnout středoškolskou matematiku i nový obor IKT. Je jen otázka jakým způsobem jim to profesoři podávají. Bojujte za lepšího pedagoga.

  3. Dobrý večer, nechci "čeřit vody", ale zkuste se na věc podívat i z druhé strany. Dnes je mnoho žáků a studentů, kteří se škole vyhýbají a zvláště některým předmětům (matematika, tělesná výchova aj.), rodiče je v tom podporují a omluví jim cokoli. K čemu je užitečná mému dítěti matematika, když studuje zdravotnickou školu? Kde jinde získá logické myšlení, matematickou představivost a odhad, finanční gramotnost a zdravý selský rozum…
    Ve chvíli, kdy děti mají více něž 30% absenci je problém s hodnocením, učitel nemá dostatek známek a materiálu k hodnocení. Dítě si nestíhá látku doplnit a pedagog ho nemůže hodnotit. Musí mu dát čas na doučení, jinak by žáka poškodil a rodič by si potom na něm "smlsnul".
    Jsou i děti, které na studium nemají vlohy a plní jen neúspěšně rodičovské ambice.
    Škola by se měla snažit s rodiči najít společnou cestu ve prospěch dítěte, ale musí chtít rodiče i učitelé.
    Tak, jako v životě jsou lidé různí, tak i učitelé jsou různí, nejsou dokonalí. Učitel je člověk se všemi ctnostmi i neřestmi. Všichni si myslí, že učit děti je poslání, ale ona je to i práce. V obchodě také máme pokladní, ke kterým jdeme rádi, jsou profesionální, příjemné, usmívají se a poradí. Ale jsou tam i "kakabusové", kterým se vyhýbáme.
    Když vzpomínáme zpětně na školu, vždy se nám vybaví "ti prudiči", kteří nám nedali nic zadarmo, považovali svůj předmět "za pupek světa", ale velmi často nás nakonec donutili naučit se věci, které si pamatujeme dodnes a nakonec jsme je v životě i použili.
    Přeji Vám, ať to Stela zvládne a do budoucna ji to posílí.
    S pozdravem
    Iva

    1. Naprosto souhlasím, ale tohle je bohužel vážnější. Nemůžu být konkrétní, ale je mi z toho velmi úzko.

  4. Já bych oponovala srovnávat pokladní a učitele, u pokladny toho kakabuse chvilku vydržíte, ale učitel dítě ovlivní na několik let a někdy i na celý život! Samozřejmě souhlasím, že jsou to zbytečný nervy s takovým předmětem a pokud tomu člověk nerozumí už na škole, těžko se tím bude živit a vyhne se tomu, bude dělat to, co mu půjde. Také vzpomínám na své školy, nutnost se učit nazpaměť něco, čemu absolutně nerozumím a rozumět nebudu a rozhodně jsem si to nezapamatovala, na učitele prudiče, kteří si na nás zchlazovali žáhu, na spoustu promarněnýho času, kdy se člověk zabývá něčím jenom proto, že je to v osnovách a učitel na tom trvá. Na druhou stranu je to "škola" o tom, že nic není v životě zadarmo. Přeji ať to zvládnete! Zdraví Marcela.

  5. Dobrý deň. Ja osobne si myslím, že problém je v tom, že ak dieťa vyniká napr. v dejepis a s matematikou má problém. Tak mi ho v tom dejepis nepodporime, aby sa ďalej rozvíjalo, ale zaplatíme mu doučovanie z matiky. Nakoniec dostane z matematiky trojku, ale za cenu toho, že z neho nebude dejepisec a matikar už vôbec nie. Viem, že základy človek musí mať, ale pokiaľ sa nechce venovať matematike, tak načo mu budú nejaké algoritmy. Nemali by sme deti tlačiť do niečoho čomu nerozumejú a nebaví ich to, ale podporiť ich v tom čo ich zaujíma. Tým sa naša spoločnosť pripraví o významných maliarov, básnikov…